Sławomir Szmal

Ambasador 3. edycji Drużyny Energii

  • Ćwiczenie 1. - łapanie i odrzucanie piłki w pozycji do brzuszków

    Osoba ćwicząca kładzie się na plecach, partner stoi i rzuca piłkę osobie leżącej w ręce. Po każdym złapaniu piłki ćwiczący odrzuca piłkę z nad głowy, jednocześnie napinając brzuch. Za każdym kolejnym razem partner rzucający piłkę kieruje ją nieco w prawo lub w lewo, dzięki czemu ćwiczący wykonuje brzuszki lewo i prawoskrętne. Dzięki temu ćwiczeniu uczymy się koordynacji rąk z górną częścią ciała.

    Jeżeli nie znajdziemy partnera do ćwiczenia, możemy spróbować ze ścianą. Wtedy ruch piłki będzie bardziej chaotyczny. 

    Ćwiczenie wykonujemy w trzech seriach. Każda zawiera 10 podań piłką na lewą i prawą stronę. 

    Ćwiczenie na mięśnie brzucha i dobry chwyt – propozycja Sławomira Szmala na WF w domu!

    Kolejny dzień w domu, ale to nie oznacza, że możemy zapomnieć o ruchu! Ćwiczcie razem z nami i Sławomirem Szmalem! Legenda polskiej piłki ręcznej proponuje ćwiczenie, dzięki któremu zadbamy o dobry chwyt i trening mięśni brzucha. Zachęćcie swoich domowników do wspólnego ruchu! Ćwiczenie wykonujcie w trzech seriach po 10 podań na każdą stronę. #drużynaenergii #ruchtozdrowie #sporttozdrowie #wfonline #wfwdomu #lekcjeonline #ruch #sport #energa #energasa #ćwiczwdomu #zostańwdomu #trening

    Obejrzyj na youtube
  • Ćwiczenie 2. - łapanie i odrzucanie piłki podczas leżenia na brzuchu

    To ćwiczenie również można wykonać w parze. Bez osoby towarzyszącej będzie raczej trudno! Kładziemy się na brzuchu i wyciągamy ręce przed siebie. Łapiemy piłkę w pozycji, w której klatka piersiowa odrywa się od ziemi, grzbiet jest napięty, mostek uniesiony, a łopatki ściągnięte.  Natychmiast odrzucamy piłkę.

    W ramach ćwiczenia wykonujemy 3 serie po 10 rzutów z minutą odpoczynku po każdej serii.

    Jak zadbać o plecy? Sławomir Szmal proponuje proste ćwiczenie idealne na WF w domu!

    Druga propozycja ćwiczeń od Sławomira Szmala, legendy polskiego szczypiorniaka, to trening pleców. Warto zadbać o mocny grzbiet i prawidłową postawę. Namówcie bliskich do wspólnych ćwiczeń i bawcie się dobrze, to świetna okazja do spędzenia czasu razem 😊 Wykonujcie to ćwiczenie w trzech seriach po 10 powtórzeń. #drużynaenergii #ruchtozdrowie #sporttozdrowie #wfonline #wfwdomu #lekcjeonline #ruch #sport #energa #energasa #ćwiczwdomu #zostańwdomu #trening

    Obejrzyj na youtube
  • Ćwiczenie 3. - turlanie piłki naokoło ciała

    Następne ćwiczenie jest okazją do rozciągnięcia wszystkich mięśni wchodzących w skład obręczy barkowej i obu ramion. Na początku wyciągamy nogi przed siebie nie uginając kolan. A teraz prosta sprawa: staramy się przetoczyć piłkę naokoło ciała. Powoli prowadzimy piłkę naokoło obu nóg, a następnie turlamy ją za plecami. Tam, gdzie mamy trudności z utrzymaniem kontaktu z piłką, możemy nieco ją popchnąć, aby potoczyła się do przodu.

    Ćwiczenie możemy także wykonać w siadzie rozkrocznym; wtedy toczymy piłkę pomiędzy szeroko rozstawionymi, prostymi nogami. 

    W obu wariantach tego ćwiczenia możemy dokładnie poczuć zarówno mięśnie ramion, jak i nóg!

    W ramach ćwiczenia pięciokrotnie okrążamy swoje ciało piłką, raz zaczynając z lewej strony, a raz z prawej strony. Robimy krótką przerwę pomiędzy dwiema seriami.

    Druga propozycja Sławomira Szmala na trening pleców w ramach domowego WF!

    Sławomir Szmal proponuje drugą wersję ćwiczenia na grzbiet. Nie zapominajcie o codziennym ruchu, dbajcie o swoje plecy i mięśnie całego ciała! Namówcie do wspólnych treningów domowników. Ćwiczcie razem z Drużyną Energii! #drużynaenergii #ruchtozdrowie #sporttozdrowie #wfonline #wfwdomu #lekcjeonline #ruch #sport #energa #energasa #ćwiczwdomu #zostańwdomu #trening

    Obejrzyj na youtube
  • Ćwiczenie 4. - podawanie sobie piłki przy uniesieniu tułowia

    Kładziemy się na brzuchu, rozkładamy szeroko ręce i podajemy sobie między nimi piłkę. Jej trasa przebiega wydłuż ramion, dlatego wraz z podaniem piłki musimy jednocześnie unieść tułów. Robimy to dynamicznie i opadamy na ziemię, kiedy piłka wyląduje już w drugiej ręce.

    Ćwiczenie wykonujemy 14 razy, tak aby każda dłoń podała piłkę 7 razy. Wystarczą trzy serie z krótką przerwą pomiędzy.

    Proste ćwiczenie na domowy WF – rozciąganie w wykonaniu Sławomira Szmala

    Dbajcie o dobre rozciągnięcie mięśni – zainspirujcie się propozycją ćwiczenia od Sławomira Szmala. To dobry pomysł dla każdego - na domowy trening lub lekcję WF. Aby dobrze porozciągać mięsień dwugłowy, pamiętajcie o tym, żeby nogi były wyprostowane w kolanach. #drużynaenergii #ruchtozdrowie #sporttozdrowie #wfonline #wfwdomu #lekcjeonline #ruch #sport #energa #energasa #ćwiczwdomu #zostańwdomu #trening

    Obejrzyj na youtube
  • Ćwiczenie 5. - podawanie piłki pomiędzy nogami

    Ostatnie ćwiczenie jest okazją do rozwinięcia tzw. „refleksu ręka-oko”. Stajemy w lekkim rozkroku, pochylamy się, robimy półprzysiad i zaczynamy podawać sobie piłkę pomiędzy nogami z przodu do tyłu i z tyłu do przodu. Ćwiczenie to wymaga skupienia, nie powinniśmy jednak nadmiernie koncentrować się na piłce. Możemy je nawet wykonać bez patrzenia na nią! Zobaczcie film Sławka a w mig zrozumienie o co chodzi!

    Wykonujemy 10 podań w trzech seriach, po każdej robiąc krótką przerwę. 

    Trenuj refleks i sprawność ze Sławomirem Szmalem, legendą polskiego szczypiorniaka!

    Siedzenie w domu to dobra okazja do trenowania swojej sprawności, koncentracji i refleksu. Pomoże Wam w tym propozycja ćwiczenia w dwóch wersjach od Sławomira Szmala. Możecie wykonywać je w ramach domowych lekcji WF. Podejmijcie wyzwanie i ruszajcie się! 😊 Wykonujcie 10 powtórzeń ćwiczenia w trzech seriach. #drużynaenergii #ruchtozdrowie #sporttozdrowie #wfonline #wfwdomu #lekcjeonline #ruch #sport #energa #energasa #ćwiczwdomu #zostańwdomu #trening

    Obejrzyj na youtube